شخصیت بخاری در نقل حدیث
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
شخصیت بخاری در نقل حدیث

از تعصب هاى شگفت آور بخارى خدشه وارد کردن به حدیث متواتر غدیر است؛ حدیثى  که بیش از یکصد صحابى آن را نقل کرده اند؛ حدیثى که به چند برابر از حد  تواتر رسیده است. بزرگان مورد اعتماد حدیث شناس اهل سنّت نیز به متواتر  بودن این حدیث تصریح کرده اند؛ آن سان که با مراجعه به کتاب هایى از  دانشمندان اهل سنّت متواتر بودن حدیث غدیر آشکار مى شود. براى نمونه مى  توان به کتاب هاى الازهار المتناثرة فی الاخبار المتواترة و الفوائد  المتکاثرة فی الاخبار المتواترة نوشته جلال الدین سیوطى، شرح الجامع الصغیر  نوشته نورالدین عزیزى، شرح الجامع الصغیر اثر مناوى، المرقاة نوشته على  قارى، الاربعین فی مناقب امیرالمؤمنین نگارش جمال الدین محدث شیرازى، السیف  المسلول نوشته ثناء الله شاگرد ولى الله دهلوى که پدر صاحب کتاب تحفه اثنا  عشریه است، اسنى المطالب اثر ابن جزرى و کتاب هاى دیگر مراجعه کرد. ابن تیمیه درباره این حدیث مى گوید: حدیثى از پیامبر صلى الله علیه وآله نقل شده که فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه؛ هر کس من مولاى او هستم، پس على مولاى اوست. این حدیث در کتاب هاى صحاح وجود ندارد. ولى از حدیث هایى است که علما  روایت کرده اند و مردم درباره درستى آن اختلاف کرده اند. نقل شده که بخارى،  ابراهیم حربى و گروهى از دانشمندان، به حدیث...




مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: